Vision week

Vision veckan,

Vision veckan började inspirerande med kastträning med tvåhand eftersom man skulle ha ett hum om vad det var för fiska kunderna höll på med. För egendel behövdes kanske inte träningen teoretiskt trodde jag från början eftersom jag har fiskat lax förr med två hands. Det visade sig dock att jag hade några vassa kanter som behövdes slipas ner och efter kastlektionen som Daniel och Daniel höll i hade jag lärt mig mycket och förbättrat mina kastskills än mer.


 Erik Fernau koncentrerad…

 

Efter någon timmes kastning var det dags för rodd träning, jag och Robban bildade team. Rodningen för vår del gick galant som väntat eftersom vi båda hade erfarenhet sen tidigare.


 Radiobilar

Efter att ha roddtränat var det dags att guide varandra, denna gång bildade jag och Erik lag och det var ganska lyckat… Erik som inte var så pepp på att laxfiska erbjöd sig att träna på att ro vilket var ett klokt beslut då han inte hade så mycket erfarenhet av att ro i strömmande vatten. Jag höll med då jag fick mer tid åt fisket, ”win win” helt enkelt.


En öring/lax krockad! Dock tappade vi den inne vid båten då min relativt dålig drillning inte räckte till.

 

 

 Inga sura miner, vi var ju den ända båten med kontakt med lax/öring den dagen vilket var roligt i sig.

 Dagen hade precis börjat men vi var ganska slitna och hungriga ändå, hem till bergsgården för att ladda batterierna. Efter en välbehövlig lunch ”spårade det ut i köket”, men energin omvandlades snabbt till att jag och Rille blev sugna på att dra lite strömgädda i klarälven.

När vi kom ner var det ganska mörkt och duggade lite, kvällen blev ännu mörkare och duggandet blev ihållande regn. Mörkret och regnet gjorde dock gäddan på hugget och Rille ”Gäddkungen” Hodell visade vägen efter ett antal missade hugg från min sida.

      
Gött gung i natten.      Svårhanterligare än vad bilden visar… En fin bit på 5,5

 
Skarpt läge

Andra dagen på vision veckan var torsdag och det var dagen då det var dags att leverera, jag var indelat i matlaget som dock inte fick så mycket att göra då effektiviteten var på topp, stort plus till vårt gäng! Bra grabbar! Pauserna mellan matlagning och disk ägnades åt att testa spön, snacka lite skit och titta på klasskamrater som guidade.

 

    

 Tomas båt drog en fin fisk som vi kunde skåda från lägerelden där vi lagade mat på pannan – storebror… Robban med sleven i högsta hugg, karln blev näst intill tosig, men tillslut fick han smaka sin jambalaya.

Vision veckan var inspirerande och lärorikt, allt som allt positiv…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0