Morsan är Morsan.

Idag fick jag sällskap av min mamma och Christer i båten då de hälsade på mig i Forshaga. Vi var ute efter gädda eftersom det är tid för det nu... Efter en liten rundtur på Bergsgården stack vi ut i älven. Jag rodde på i kanalen för att börja fiska vid bron och sedan drifta ner allt eftersom. Mamma började snyggt och satte en av många tappade drag i älven denna dag. (vanligt beteende bland nybörjare ;)
Mamma tog mitt spö eftersom det var färdig tacklat i båten, på tredje kastet får mamma napp.
– Oj jag har en!
Jag ser gäddan genom vattnet och konstaterar att hon har bräckt mitt PB på gädda.
– Det är en stor gädda, 5plus skriker jag!
Efter en bra fajt visar sig fisken vid båten för första gången. En lax! En stor lax!
lite snopet kanske men laxfiskare som man är blev man glad:)
Efter en relativt kort fajt med laxen kunde jag taila den vid båten, mamma ville inte hålla i fisken, så jag fick posera med en Gullspångslax på 7kilo! En fin lekfärgad lax (inte god i pannan) fick självklart gå tillbaka till det fria. Det är även inte säsong för laxfisket nu, men som man kan se på bilden var inte fisket direkt riktad på lax.



Tyvärr blev det ingen gädda denna dag, ingen mer fisk överhuvudtaget faktiskt, men en trevlig dag ändå. /Jonas




Kommentarer
Postat av: Rille

haha fy fan vilket as!! klart att mor visar vart skåpet ska stå :)

2010-10-23 @ 21:10:07
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: jacob

fan va nice :) kommer nästa helg :)

2010-10-24 @ 00:02:59
Postat av: Mamman

Ja det var jättekul i helgen och tack för en proffsig guidening av dig Jonas. Kram

2010-10-24 @ 16:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0