Gäddjigg vid älven

Mina senaste försök med gäddfluga har inte varit så lyckade kan man lugnt konstatera. Förutsättningarna har varit bra, nästan optimala för nytt PB men icke. För omväxlings skulle testade jag på att använda lite gummi nere vid älven istället.
Eftersom kylan har kommit var vi tvungna att leta oss lite längre ner i vattenmassorna samt fiska lite saktare för att få gäddan till hugg, iallafall denna gången.
klarälven har användigts mycket som led för flottning av timmer tillbaka i tiden, därför kan det gå åt en del beten om man fastnar i all kvarliggande timmer på botten. Detta fiskepass hade jag tur och fick loss alla beten som satt. Dessvärre för min vän Claus blev hans dag lite tråkigare, några fler jiggar spökfiskar på botten av Klarälven efter denna dag.


Efter att ha fiskat en stund trängde sig kylan närmare kroppen och när man började fundera på annat t.ex. en kopp varm choklad, klev den första fisken och ända för dagen på jiggen. En kort fajt men ack så viktigt för självförtroendet.



Claus kunde iallafall nöja sig med att han fiskade upp något av värde denna dag, sin tappade jigg räddade han med ett av de sista kasten för dagen, slutet gott allting gott. / Jonas


Kommentarer
Postat av: jacob

ser lovande ut :) kommer upp nästa helg tror jag :)

2010-10-22 @ 17:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0