Vinter...

Som fiskare är vintern för många av oss en tid av väntan, Havsöring och laxsäsongen är över i större delar av landet, gäddfisket blir kort innan isen fäster, kallt blir det… givetvis börjar pimpelfisket när isen tillåter vilket kan roa en del men inte alla... Vintersäsongen är inte ofta fylld med fiske-action, beroende på vad man är intresserad av givetvis. Det finns ju självklart annat som är kul på vintern så som skidåkning, kasta snöbollar o muLLas, frysa bla bla bla… om man inte var en fattig student kunde man dragit vid denna tid till lite varmare breddgrader och fått drömfiske nere på t.ex. flatsen, men så är ju inte fallet än:)
Det finns därför mycket tid över på vintern som man blir tvungen att nyttja på annat sett, titta över utrustning - vad som behöver inhandlas till nästa säsong eller om det är något man kan vara lite händig med och reparera. En väldigt positiv sysselsättning vår lärare Cornelis håller i, på kvällarna denna vinter är flugbindarkurs.
Cornelis kommer från Holland, han är kunnig inom princip allt fiske men är lätt den proffsigaste jag träffat inom just flugfiske. Cornelis är kung både på att fiska men också på att binda flugor och han gör det med naturligt material för det mesta(svårare). Denna vinter är det han, jag och mina kompisar ska få hjälp av inom vårt bindande, vilket går bra. Några flugor har det blivit på egenhand innan men mest gäddflugor, men efter denna super inspirerande kursen är man mentalt redo för alla utmaningar som kan tänkas komma i framtiden, tekniken kan alltid slipas på!

Eftersom det inte har blivit så många inlägg på senaste tiden pga. ”Vintern”, skall jag inte tråka ut er mer med min text... här kommer lite bilder från lyckade eller mindre lyckade fisketurer samt bilder från flugbindning:)!



Rille förbereder sig...

Extremfiske!



Cornelis visar

Mitt ex, nöjd.

Cornelis verk..storlek på flugan; vänster#12 - Höger #28, ganska så tweed!


Kommentarer
Postat av: Joi

Rickard är fin

2010-11-24 @ 14:17:41
Postat av: jonas

haha a han är en rikti pudding!

2010-11-24 @ 17:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0